Co to jest dział HR czym zajmuje się human resources w firmie?
Dział HR spotykany jest zazwyczaj w średnich i dużych firmach. To skrót od human resources, co oznacza “zasoby ludzkie“. Pracownicy działu HR zajmują się więc zarządzaniem zasobami ludzkimi, czyli pracownikami. Na czym ono polega i jakie korzyści daje firmie praca działu HR? Czy warto w niego zainwestować?
Czym zajmuję się HR? Obowiązki działu HR i jego wartość dla firmy
Pracownicy HR obsługują procesy związane z całą ścieżką zatrudnienia pracownika w danej firmie – od rekrutacji aż do jego odejścia. HR zajmuje się nie tylko sprawami kadrowo-płacowymi. Odpowiada także za pozyskanie kandydatów do pracy (ogłoszenia, rozmowy kwalifikacyjne, szkolenia nowych pracowników). Na dalszym etapie zajmuje się kreowaniem i organizacją nowych rozwiązań, które pozwolą utrzymać motywację pracowników na wysokim poziomie (np. benefity pozapłacowe, integracje). W przypadku małych firm warto rozważyć zlecenie HR na zewnątrz. Działania te wymagają konkretnych kompetencji i pochłaniają sporo czasu, dlatego nie powinien zajmować się nimi właściciel lub inny pracownik.